iPhone 12 mini

Rage
3 min readApr 10, 2021

Elég régen írtam már ide. Most gondoltam pötyögök kicsit a legújabb kütyümről. Nagyon sok helyen lehetett olvasni, hogy bukta az egész koncepció, mert nem fogy belőle annyi, mint mondjuk a Pro Max-ból, de én azt mondanám, hogy így is szép eredményt ért el, ha az eladásokat nézzük. Nem védeni akarom egyáltalán, szerintem nincs szüksége rá, a cégnek főleg nem, csupán pár gondolatot osztok meg, hátha valakit szintén érdekel ez a kis csodamasina.

11 vs 12 mini
11 vs 12 mini

A külső

Mikor megláttam a Keynote-on, arra gondoltam, hogy legszívesebben azonnal leváltanám az iPhone 11-emet. Egy évet húztam le a 11-gyel, próbáltam megszokni, mert nem hittem volna, hogy valaha is visszatérnek a normális méretű okostelefonok, de igazán sosem sikerült — ott még nem tartunk, hogy plasztikai műtét nélkül megnyújtsuk a kezünket ugye…

Szóval számomra tökéletesen hozta az imádott 5s-nél megszokott formát és méreteket, és pár hónapot használva már azt mondom, ez az arany középút.

A belső

A pontos specifikációkat elolvashatjátok bárhol, elég annyi, hogy röccenésmentesen megcsinál bármit, hiszen ugyanazt a hardvert kapta, mint a nagyobb testvérei. Bár pár elem kisebb, de ez nem lényeges szerintem.

A kamera

A 11-hez képest észrevehetően igazán az Ultrawide lencse és az éjszakai mód fejlődött. Ultrawide képek esetén kevésbé torzít a széleken, egységesebb a végeredmény. Éjszakai módban látni a tesztképeken is, hogy élesebb és világosabbak a képek. Az sem utolsó, hogy 3 helyett elég 2 másodperc az esti felvételek elkészítéséhez a gyorsabb proci miatt.

A kijelző

Talán ez a legkiemelkedőbb számomra. Ugye az OLED… Nekem teljesen új, tudom, sok ember számára már akár unalmas is a téma. Szerintem hatalmas, ahogy a HDR képeket és videókat megjeleníti. A fényes, napos tartalmak szinte kimásznak a telefonból, olyan élethűek. Egyedül ezért bánom kicsit, hogy nem nagyobb a kijelző, és remélem, hogy az új iPadeknél valahogy megoldják az OLED-et a jövőben. Sajnos ezt tényleg élőben lehet csak átélni.

dbrand skin

Az akksi

Hát ezt igazán élesben nem tudtam még kipróbálni, mert a pandémia miatt sokkal többet nyomkodom szerintem itthon. A 11-et is valamikor naponat 2x töltöttem, a 12 minit ezért szintén, hiszen kisebb akksija van. Az iOS viszont elég szépen használja ennek a kis akksinak is az erejét, mert olyan max. 10–20% különbség van a 11-hez képest. Tehát ha a 12 minit már 30%-on töltőre rakom, akkor a 11-et olyan 40% körül raktam fel. Mindenképp kevesebbet bír a mini, de nem annyival, mint amennyire sok tech blogger vagy cikkíró ezt hangsúlyozta. Ha utaztam, a 11-hez is vittem külső akksit, szóval ilyen szempontból nem változtak a dolgok. Szerintem nem kell tartani a “szörnyű” akksi-időtől. Ha valaki ezt a telefon választja, szerintem meg fog lepődni, milyen jól szerepel ilyen téren is.

Egyéb

Azt még tudni kell, ahogy jeleztem is az írás elején, hogy konkrétan minden kisebb méretű ebben a telefonban, még a rezgőmotor is. Persze ez nem érezhető, mivel a ház is kisebb. A hangszóróknál esetleg észrevehető, hogy nem tud annyi hangerőt kitolni, mint az előző 11-es iPhone-om. Akinek ez fontos, az mindenképp hallgassa meg élőben, de szerintem maximum azt zavarhatja, aki házimozizni akar rajta vagy bulit rendezni.

Összességében nem tudok most jobb okostelefont a piacon. Ezt is talán 4–5 évig fogom használni, mint a 11 előtti 6s-emet. Nem tudok elképzelni olyan feature-t, amely miatt leváltanám. Esetleg a telefotó kamera jól jönne, de a Deep Fusion miatt a sima kamera is brutál képeket csinál, zoomolva szinte olyan jók, mintha telefotóval készültek volna. Remélem, ha most nem is lesz iPhone 13 mini, de pár év múlva, mire váltanék, újra visszahozzák a méretet, esetleg egy SE formájában.

--

--